«تقدیم به آنان که دلی سرشار از عشق و ایمان ، چهره ای شاد و خندان و

 روانی آرام در خدمت به ایتام دارند.»

 ماه رمضان ماه ضیافت الهی ماه نزول قرآن ، ماه رحمت الهی

 برای  بندگان، همیشه آثار و برکات فراوانی را به ارمغان می آورد

. در این ماه که لیالی قدر درآن قرار دارد سرنوشت یکساله افراد رقم می

 خورد هموطنان خوب و روزه دار در این مدت که ماه ضیافت ا... می

باشدکمال بهره برداری را   می نمایند . به همین خاطر صحنه ای از شور و

نشاط و نیکوکاری را در ایام پر فضیلت  لیالی قدر شبهای 19،21،23 ماه

 مبارک رمضان سالجاری را جهت عزیزان بازگو می کنم . »

آقای صدیقی از پرسنل مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)

بسطام گفت :

طبق مأموریت و وظیفه ای که به اینجانب محول گردید جهت حامی یابی

برای فرزندان یتیم به مرکز ایران محل برگزاری جشن رمضان که توسط کمیته

 امداد امام خمینی(ره) استان تهران در تالار همایش های وزارت کشور در

 حال انجام بود عزیمت نمودم . در آنجا دیدم که چگونه هموطنان خوب تهرانی

 در گوشه گوشه غرفه ها با مساعدتهای مادی و معنوی خود به خانواده

هایی توجه می کنند که پدر خود را از دست داده اند و یا به بیماری های

مختلف دچار گردیده و از درمان و هزینه درمانی عاجز هستند . افرادی

رامشاهده  می کردم که فارغ از نام و نشان به  دنبال یتیم محرومترین جای

 ایران می گرددو فقط انگیزه خود را جلب رضایت خداوند قادر و متعال می

داند زن و مرد، پیر و جوان به همراه فرزندان و نوه های آنها را می دیدم که با

مسرت و خوشحالی و با نیت خالص در جهت رفع گرفتاری محرومین ،

نیازمندان ، یتیمان ، زندانیان جرائم غیرعمد و ... گام برمی داشتند خداوند

متعال را شکر می کردم که در این میدان خوبیهای همه عزیزان در کار خیر از

یکدیگر پیشی می گرفتند « و السابقون السابقون اولئک المقربون » را به

وضوح مشاهده می کردم در یک کلام در این جشن من انعکاس مهربانی و

صفا و صمیمیت ، احساس مسئولیت هموطنان نسبت به همنوعان نیازمند را

می دیدم و برخود بالیده و افتخار می کردم که در کشور جمهوری اسلامی

 ایران زندگی می کنم .

بنی آدم اعضای یکدیگرند که                    در آفرینش زیک گوهرند

چو عضوی بدرد آورد روزگار                             دگر عضوها را نماند قرار

در یکی از شبها که مشغول انجام وظیفه بودم دو نفر از نوجوانان بزرگواری را

 دیدم که با علاقه و اشتیاق جلو آمدند و به غرفه استان سمنان رسیدند بعد

 از سلام وخسته نباشید سوالات خود را در خصوص طرح اکرام و شرایط

حامی از من پرسیدند . بعد از ارائه توضیحات دیدم قطرات اشک برروی گونه

 های آنان جاری شد . احساس کردم شاید به سوالات آنان خوب پاسخ نداده

ام از انان عذر خواهی نمودم ولی آنان با جملاتی کوتاه چنان مرا تحت تأثیر

 قرار دادند که بسیار مغرور و خوشحال شدم که واقعا چه نوجوانانی در این

مرز و بوم رشد و تعالی می یابند. آنان می گفتند ما محصل دوره دبیرستان

 هستیم «سال اول دبیرستان» درست است که ما توانایی اقتصادی جهت

حمایت از یتیمان را در حد بقیه نداریم ولی نمی خواهیم از این فرصتی که

 خداوند برای ما فراهم نموده دست خالی برگردیم . ما دو نفر می خواهیم به

 صورت مشترک حمایت یک یتیم را عهده دار شویم و با پس انداز هرچند اندک

 د راین ماه میهمانی خدا دل به فردوس خداوند ببندیم و از خداوند باریتعالی

آرزو می کنیم ما را عاقبت به خیر کند . آقای صدیقی در یک خاطره دیگر می

 گوید: در روز 21 ماه مبارک رمضان در حسنیه ارشاد مستقر شدیم و جهت

 فرزندانی که به نوعی پدر خود را از دست داده بودند حامی جذب می کردیم

 ، با توجه به ازدحام و شلوغی و فراوانی جمعیت مجبور بودیم بسیار سریع

به مراجعین توضیح دهیم که در یک لحظه متوجه برادر بزرگواری شدم که از

 دور سوال کرد در دست شما چند شناسنامه یتیم است . من هم ناخودآگاه

 جواب دادم پنجاه شناسنامه در همان لحظه ایشان گفت: همه آنها را به من

 بده چشمان من برق زد و بسیار خوشحال شدم که 50 یتیم حامی پیدا کرد

و مشکل آنان تا حدودی حل خواهد شد بعد از طی مراحل قانونی تعداد 50

 عدد شناسنامه تکمیل شده افراد که از سطح استان بودند تحویل این خیر و

 نیکوکار گردید. درپایان ایشان دوباره درخواست افزایش تعداد 10 نفر دیگر را

داشت که مقرر شد به آدرس ارائه شده ایشان ارسال گردد .

 

در همین جا از همه حامیان محترم، خیرین ، نیکوکاران و ... که به نحوی در

 خدمت محرومین ، نیازمندان و ... هستند کمال تقدیر و تشکر را می کنم و

امیدوارم این خدمات به شایستگی مورد رضایت حضرت حق قرار بگیرد . آثار

این خیرات در زندگی دنیوی و اخروی آنان مثمر ثمر واقع گردد .

صدها فرشته بر آن دست بوسه میزنند          کز کار خلق یک گره بسته وا کند

در خاتمه جا دارد از همکاری برادر ارجمند جناب آقای خدابنده در طول مدت

          مأموریت ، آقای بلوچی رئیس محترم کمیته امداد امام خمینی (ره)

بسطام به دلیل فراهم نمودن فضای انجام کار و جناب آقایان عربعامری ،

قبیله، عزیزی و اسعدی از همکاران محترم استان کمال تقدیر و تشکر را

نمایم .